Fördelen att bo granne med bygget

Tanken och utgångspunkten har hela tiden varit att båda ska vara delaktiga i det dagliga arbetet. Mikael tar det allra största ansvaret både fysiskt och med logistiken för huset och jag för Alice. Klassisk uppdelning kanske men det känns mest naturligt för oss. Jag försöker se till att hjälpa till så gott jag kan på alla fronter. Ibland är det att vattna formar, ha kontakt med kommunen, gå skyddsronder, skicka in beställning för elen, bolla idéer på plats eller helt enkelt förse min blivande med lunch så att han orkar. Fördelen med att vi bor några hundra meter från bygget är att vi kan ses mer och vara mer på bygget rent fysiskt. Idag levererade jag lite middag ner till bygget och gjorde senare på kvällen även en sats ungspannkaka som är perfekt att spara i lunchlådor. I sommar blir det långa dagar här så energi är nödvändigt!


Vårt tält som står på baksidan där byggarna kan äta lunch och exempelvis såga mm vid dåligt väder.


Bakom formen gömmer sig vinkällaren/"förråd för julsaker" som vi spontant bestämde att vi ville "lägga till" under projektets gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Concrete bath

Instagram Villa Bergskuben

Akustikplattor från Troldtekt